Proeftraining

Wij vinden het belangrijk dat ieder nieuw lid van CS030 de kernwaarden van onze vereniging begrijpt en uitdraagt. Iedereen die voor het eerst meegaat met CS030, begint daarom met een proeftraining in de startersgroep om kennis te maken met de vereniging en met onze fietsregels.

Proeftrainingen vinden alleen plaats op zaterdagen. Meld je hiervoor aan via proef@cs030.nl onder vermelding van ‘proeftraining’. Ben je enthousiast en wil je lid worden, dan kun je dat na je proeftraining doen.

Na de proeftraining in de startersgroep kun je lid worden. Uitgangspunt is om in een viertal starterstrainingen (inclusief de proeftraining) een aantal voor ons belangrijke basistechnieken de revue te laten passeren. Onze mores en veilig groepsrijden staan hierbij voorop. De bedoeling is om deze trainingen af te werken met zo veel mogelijk dezelfde mensen, zodat je ook meteen een aantal bekenden hebt bij de vereniging. Na de starterstrainingen ben je vrij om met de groep van jouw keuze mee te rijden.

Als je nog nooit in een groep hebt gefietst en je hebt nog weinig kennis van je materiaal (je hebt bijvoorbeeld net een nieuwe fiets), dan is een opstaptraining misschien iets voor jou. Bij voldoende animo wordt deze training eens in de maand met een klein groepje georganiseerd. Hierbij krijg je veel informatie over onze vereniging, het fietsen in een peloton, materiaal en er is volop gelegenheid om vragen te stellen. Ook hier kom je terecht via proef@cs030.nl.

Belangrijk!

Neem voordat je aan de training deelneemt onze fietsregels door en let op de volgende zaken:

  • Zorg voor deugdelijk materiaal, zodat de groep niet onnodig op jou hoeft te wachten (samen uit, samen thuis).
  • Pas je kleding aan aan de weersomstandigheden: bij regen een regenjasje en bij kou lange mouwen, broek en handschoenen.
  • Gebruik van een helm is verplicht.
  • In verband met de veiligheid zijn twee stuurdoppen aan de uiteinden van je stuur ook verplicht.
  • Zorg dat je altijd twee reservebinnenbandjes, bandenlichters en een pompje of CO2-patroon bij je hebt.
  • Zorg voor voldoende eten en drinken (meer dan normaal als het heel koud of heel warm is).
  • Stel de trainer op de hoogte van eventuele medische kwesties of blessures die de groepsrit zouden kunnen beïnvloeden.