Starterstrainingen

Wij vinden het belangrijk dat ieder nieuw lid van CS030 de kernwaarden van onze vereniging begrijpt en uitdraagt. Iedereen die start bij CS030, begint daarom met een reeks van vier trainingen in één van de startersgroepen om kennis te maken met de vereniging en met onze fietsregels.

Starterstrainingen vinden plaats in de maanden maart tot en met oktober, op zaterdag. Door de coronamaatregelen is de wachtlijst behoorlijk opgelopen, dus houd er rekening mee dat het maanden kan duren voor je mee kunt doen.

Uitgangspunt is om in een viertal Starterstrainingen een aantal basistechnieken en -afspraken de revue te laten passeren. Onze mores en veilig groepsrijden staan hierbij voorop. De Starterstrainingen zijn niet primair bedoeld als fysieke conditietraining. De bedoeling is om deze trainingen af te werken met een vast groepje mensen van vergelijkbaar niveau (zie overzicht hieronder), zodat je ook meteen een aantal bekenden hebt bij de vereniging.

Wil je meedoen met de Starterstrainingen? Meld je aan via proef@cs030.nl onder vermelding van ‘Starterstrainingen’.  Wij vragen van jouw om jezelf in te delen in een van onderstaande groepen, zodat de ervaren wedstrijdrijder niet in dezelfde groep komt als een beginnende racefietser. De groep (A, B of C) graag vermelden bij je aanmelding.

  • Startersgroep A
    • Beginner/geen ervaring in groepen
    • Individuele rit van 50 km, kruissnelheid van 25 km per uur
  • Startersgroep B
    • Al een aantal jaren aan het fietsen/ervaring in groepen
    • Individuele rit van 75 km, kruissnelheid van 28 km per uur
  • Startersgroep C
    • Veel ervaring in groepen
    • Individuele rit van 90 km, kruissnelheid van >32 km per uur

Ben je enthousiast en wil je lid worden, dan kan dat na de reeks van vier Starterstrainingen. Na afloop van de laatste Starterstraining ontvang je van de trainer ook een advies over welke reguliere trainingsgroep passend is voor jouw niveau.

Belangrijk!

Neem voordat je aan de training deelneemt onze fietsregels door. Uiteraard moeten je fiets en overige uitrusting in orde te zijn voor de eerste training. Let in ieder geval op de volgende punten:

  • Gebruik van een passende helm is verplicht.
  • Zorg voor deugdelijk materiaal, zodat de groep niet onnodig op jou hoeft te wachten (samen uit, samen thuis).
  • Gebruik klikpedalen en bijpassende schoenen.
  • Beide uiteinden van het stuur zijn voorzien van stuurdoppen.
  • Banden, ketting, versnellingen en remmen zijn in goede staat.
  • Hybrides, mountainbikes, singlespeeds, fixies, tijdrit- en triatlonfietsen etc. zijn niet toegestaan bij de wegtrainingen, net als stuurtasjes of rugzakken.
  • Neem minimaal een multitooltje, bandenlichters, reservebandje en pompje mee.
  • Zorg dat je kleding is aangepast aan de weersomstandigheden. Houd er rekening mee dat je tijdens de training geregeld stil zult staan voor uitleg en oefeningen.
  • Neem voldoende drinken (bij voorkeur één bidon met sportdrank en één met water) en eten mee (reepje, banaan, Snelle Jelle, krentenbol of iets dergelijks).
  • Stel de trainer op de hoogte van eventuele medische kwesties of blessures die de groepsrit zouden kunnen beïnvloeden.